20111222

Oops! This Is My Heart. Currently No Entry, Please!!!




.::short and sweet::.



.::just nice::.



Hye, peeps out there! Harapnya masing-masing masih berada dalam keadaan iman yang masih stabil, gojes, osem lagi daebak! Still in the term of Baitul Muslim, chenta, rindu, sayang and all.


Yeah, I know! Its already near to 3 o'clock in the morning. Peringatan untuk anak-anak dara terutamanya, sila jangan berjaga lewat seperti ini, ya. Anda harus sentiasa tampil dengan imej yang gojes, jadi haruslah untuk anda mengamalkan gaya tidur yang mantap lagi berkualiti. Tidur lewat adalah merosakkan imej anda.


Jalan-jalan di ruangan maya, lantas terjumpa gambar di bawah. Bait-bait yang tertulis mengingatkan kepada lagu nasyid dari seberang, Istikharah Cinta-Sigma. Benar-benar menusuk qalbu. Pertama kali mendengar lagu tersebut, seperti biasa. Pasti akan terbawa-bawa dalam dunia dongeng sendiri sambil membayangkan wildan-wildan tampan datang meminang.


Owh~ Tak mahu terlalu jauh angan-angannya. Saya menyerahkan urusan tersebut pada Yang Maha Menyintai. Dia lebih berhak menentukan siapakah imam yang bakal memimpin tangan saya buat perjalanan menuju syurga. Dek kerana angan-angan yang terlalu kerap menerjah masuk ke kotak fikiranlah saya selalu menggunakan sebaris kata-kata sebagai luahan rasa.



Menunggu untuk dijemput walau diriku bukan bidadari



Daebak! bukan kata-kata tersebut? Hingga detik ini saya masih berpegang teguh pada baris-barisnya. Satu lagi lagu nasyid yang benar-benar meruntuhkan kekuatan jiwa dan naluri saya sehingga berjuraian mutiara-mutiara air mata yang terbazir adalah Saat Lafaz Sakinah-Far East. Sungguh! Waktu mula-mula lagu tersebut mula bermain di corong telinga saya, tanpa sempat ditahan air mata terus mengalir.


Cheritera hari pernikahan seorang gadis yang bakal dilepaskan olehnya walinya ke tangan seorang lelaki yakni yang bergelar suami seakan-akan hidup. Terasa seolah-olah benar situasi tersebut sedang dialami yang mendengarnya. Dan waktu itu jugalah saya terbayangkan siapakah bakal mengambil alih segala pundak dosa yang dipikul oleh abah kini. Mampukah kamu wahai bakal? Saya tinggalkan persoalan di situ. Mudah-mudah yang terbaik sentiasa menghampiri. InsyaAllah.






Sedarlah lelaki, aku menolak bukan kerana benci.
Jauh sekali mengeji.
Tetapi aku takut dengan perbuatan terkeji.
Biarlah aku menangis, biarkan aku bersedih.
Asalkan tak membuka pintu kemungkaran.


p/s : No offense, please. Not pointing to anyone. Just a random quote. Thanks to those whom inspired me of this. Peace!!! (^_^)v




fi amanillah,
Sayap Kiri Ar-Rijal
26 Muharam 1433H
20111222 : 0238

8 comments:

Ruqaiyah Yusof said...

salam ziarah, huhu...
suke quote last tu, huhu..

Al-Mukhlisah said...

wasalam...
jzkk ats ziarahnye... :))

Izzah Haneefa said...

DIA tahu apa yang terbaik... so, la takhaf:)

Al-Mukhlisah said...

isma haneefa~~
ye!!benar..
an-nur:26
mdh2an dprtmukn :))

SyaheeDah said...

assalamualaik.

jenguk akak..huhu

entry kata hati yg ckup jelas utk difahami..
"setiap makhluk itu tlh ada bahgiannya yg tsendiri"-insyaAllah

barakallah fiik!^_^

Addien said...

Semoga Allah memudahkan urusanmu~ Soal jodoh memang sudah ditetapkan, namun ia fuqaha berpendapat ia dapat diubah dengan ad-Dua'

Al-Mukhlisah said...

@SyaheeDah

wasalam alaik adik yg gojes :P
syukran jiddan sygku ats pringatannye...akn disemat dlm2.


@Ad-Dien

amin3~! ^_^
trima kasih byk3...

Addien said...

sama-sama, la baksa..

Allahu yubariku fik :)